Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2015

Μαυρογενίδης: Ήρθα σπίτι μου

Δεν χρειάζεται να γράψει κανείς πολλά για τον Δημήτρη Μαυρογενίδη. Η παρουσία του ως ποδοσφαιριστή στον Ολυμπιακό «μιλάει» από μόνη της! Επίσης διανύει τον δεύτερό του χρόνο στην «ερυθρόλευκη» ακαδημία, ως προπονητής των Εφήβων, κατακτώντας πέρσι τον τίτλο με την ομάδα των Κ-17...
Ε: Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με το επίπεδο της ακαδημίας;
Α: Ολο αυτό έγινε πολύ γρήγορα. Στα 31 μου ήμουν ακόμη ποδοσφαιριστής, δεν είχα βρει κάποια ομάδα το καλοκαίρι του 2009 και εντελώς τυχαία δημιουργήθηκε σχολή προπονητικής, μίλησα με φίλους και εκεί πηγαίνοντας στη σχολή πήρα την απόφαση να σταματήσω το ποδόσφαιρο και να ασχοληθώ με τους μικρούς. Από τη στιγμή που μπήκα σε αυτό, μου άρεσε πολύ. Στην αρχή με τον Κυριάκο (Καραταΐδη) που ήταν σχολείο για εμένα και εκεί μπήκαν οι βάσεις και όταν έφτασε η κατάλληλη στιγμή ήρθα στο σπίτι μου στον Ολυμπιακό για να δώσω πίσω όλα αυτά που μου έδωσε ο σύλλογος. Γιατί πιστεύω ότι μέσα από την ακαδημία μπορούν να βγουν παιδιά που θα ενταχθούν στην πρώτη ομάδα.
Ε: Τελειώσατε νωρίς το ποδόσφαιρο, ήταν εύκολη ή δύσκολη αυτή η απόφαση;
Α: Ηταν δύσκολη, αλλά ένιωθα γεμάτος και μπουχτισμένος από πολλά πράγματα στο ποδόσφαιρο, την κατάλληλη στιγμή μπήκε η προπονητική στη ζωή μου και αυτό απάλυνε τη διαδικασία. Μου έλειπε τον πρώτο καιρό αρκετά όπως και τώρα, αλλά είναι πλέον είναι μία καλή και τρομερή ανάμνηση στη ζωή μου.
Ε: Πόσο σημαντικό είναι για τα παιδιά να έχουν απέναντί τους έναν πρώην παίκτη του Ολυμπιακού ο οποίος έχει ζήσει μεγάλες στιγμές με τον σύλλογο, πρωταθλήματα και Champions League;
Α: Ο Ολυμπιακός είναι μία μοναδική ομάδα στην Ελλάδα, που μέσα στην καθημερινότητά του πλέον έχει εξελιχθεί τόσο πολύ σε αυτή τη διαδικασία, πρωταθλητισμό, πίεση, διεθνείς διοργανώσεις και κατά την άποψή μας εδώ στην ακαδημία είναι θετικό που υπάρχουν άνθρωποι που μπορούν να περάσουν αυτές τις εμπειρίες στα παιδιά. Οχι μόνο να παίξουν στον Ολυμπιακό που είναι δύσκολο, αλλά για να είναι έτοιμοι με εικόνες και πληροφορίες για την καριέρα τους.
Ε: Είναι εύκολη η μετάβαση από ποδοσφαιριστής σε προπονητής;
Α: Δεν είναι εύκολο και ειδικά όταν βλέπεις αγώνες του Ολυμπιακού έχεις ένα σφίξιμο νοσταλγίας, δεν μπορείς όμως να μείνεις σε αυτό και η ενασχόλησή μου με την ακαδημία είναι τρομερό κίνητρο για εμένα. Και είναι κάτι που αφιερώνω ατελείωτες ώρες.
Ε: Εχετε αγωνιστεί με τον Ολυμπιακό σε υψηλό επίπεδο, πόσο δύσκολο είναι να μπορέσει να βρει θέση στην πρώτη ομάδα ένα παιδί από την ακαδημία; Οχι μόνο αγωνιστικά, αλλά απέναντι και στον απαιτητικό κόσμο του Ολυμπιακού;
Α: Οι απαιτήσεις και ο πήχης της πρώτης ομάδας είναι πολύ ψηλά, αλλά κατά την άποψή μου δεν είναι κάτι που δεν μπορεί να γίνει. Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να προετοιμάσουμε τα παιδιά για την πίεση που έχει ο Ολυμπιακός. Η ιδιαιτερότητα που έχει ο σύλλογος σε σχέση με τις άλλες ομάδες είναι πως οι απαιτήσεις είναι μεγάλες και πρέπει να είσαι έτοιμος. Η δική μας δουλειά όμως φτάνει ώς ένα σημείο μέχρι την πόρτα της πρώτης ομάδας, από εκεί και πέρα είναι αρκετοί παράγοντες για να δεχτεί η ομάδα αυτά τα παιδιά. Το λιγότερο που θα πρέπει να ανησυχούν οι παίκτες είναι αν θα γίνουν αρεστοί στον κόσμο, αυτό που θα πρέπει να τους προβληματίζει είναι η ετοιμότητά τους.
Ε: Οι Εφηβοι κατά την προσωπική μου άποψη είναι το πιο δύσκολο τμήμα υπό την έννοια ότι πρέπει να «δέσετε» παίκτες από την προηγούμενη χρονιά με ποδοσφαιριστές είτε από μεταγραφή, είτε από τους Κ-16 που ουσιαστικά περνούν μία ανενεργή σεζόν...
Α: Εχει δυσκολία και ένας παράγοντας ακόμα είναι η εφηβεία των παιδιών, γιατί πλέον γίνονται άντρες. Είναι και η ηλικία που μπορεί να δείξει ένα παιδί αν μπορεί να κάνει το κάτι παραπάνω και στο θέμα το πώς θα συμπεριφερθεί, αλλά και στις απαιτήσεις του σύγχρονου ποδοσφαίρου. Πολλά παιδιά βιάζονται και δεν είναι έτοιμα να θυσιάσουν πράγματα και καταστάσεις και αυτό είναι τεράστιο πρόβλημα, γιατί η νοοτροπία κάποιων δεν είναι στον σωστό δρόμο. Αυτό έχει να κάνει με το περιβάλλον και με το τι νομίζουν ότι τα παιδιά είναι σε αυτή την ηλικία.
Ε: Πώς κρίνετε το φετινό επίπεδο του πρωταθλήματος;
Α: Η πρώτη εικόνα που έχω μέχρι τώρα σε σχέση με τους 98άρηδες, είναι ότι ποιοτικά οι 99άρηδες δεν είναι στο ίδιο επίπεδο, αλλά είναι πιο αθλητικοί και ενεργοί και θα είναι αρκετά ανταγωνιστικό.

Δεν υπάρχουν σχόλια: