Κυριακή 29 Απριλίου 2012

«Ευχαριστώ τον κόσμο»

Όλα τα καλά έχουν ένα τέλος. Έτσι και η θητεία του Βαλβέρδε στον Ολυμπιακό. Τελείωσε με ένα Κύπελλο ή καλύτερα με δύο Κύπελλα και τρία πρωταθλήματα. Τώρα ήρθε η ώρα του αποχωρισμού πλέον, με τον Ισπανό κόουτς να κάνει τον απολογισμό του και να λέει πράγματα τα οποία ούτε ο ίδιος δεν φανταζόταν πως θα έλεγε, όταν ερχόταν στην Ελλάδα και τον Θρύλο.
«Στη γλώσσα μου υπάρχει μία παροιμία που λέει πάνω-κάτω ότι οι τελικοί δεν παίζονται, αλλά κερδίζονται. Αυτό το λένε για τη δυσκολία που έχουν τέτοια παιχνίδια. Το σημερινό ματς φαινόταν σε κάποιες στιγμές πώς δεν είχε καμία προοπτική, αλλά ευτυχώς στο τελευταίο λεπτό της παράτασης το κερδίσαμε. Φαινόταν ένα ματς πολύ δύσκολο. Για εμένα ήταν μία συγκινητική στιγμή γιατί ήταν το τελευταίο μου παιχνίδι με τον Ολυμπιακό», ξεκίνησε τις δηλώσεις του ο προπονητής της ομάδας και συνέχισε.
«Οποιοσδήποτε θα ευχόταν να αποχωρήσει από την ομάδα με τον τρόπο που το έκανα σήμερα. Για αυτό τον λόγο θέλω να ευχαριστήσω κυρίως τον κόσμο, όχι μόνο αυτούς που βρέθηκαν εδώ, αλλά όλους όσους στηρίζουν την ομάδα και προσωπικά εμένα. Το έδειξε σήμερα με έντονο τρόπο και ήταν πολύ συγκινητικό για μένα. Όσον αφορά στο παιχνίδι, πιστεύω ότι κάναμε ένα καλό πρώτο ημίχρονο, μπορούσαμε να πάμε στα αποδυτήρια με μεγαλύτερη υπέρ μας διαφορά. Όμως με το 1-0 εμείς ρίξαμε αρκετά το ρυθμό μας καθώς βλέπαμε ότι ο Ατρόμητος δεν δημιουργούσε κινδύνους. Φερθήκαμε σαν να είχε τελειώσει το παιχνίδι. Αυτό όμως δεν πρέπει να συμβεί, γιατί με οποιοδήποτε σουτ θα μπορούσαν να μας κάνουν ζημιά. Και αυτό έγινε. Οπότε εμείς δείξαμε υπερβολική αυτοπεποίθηση από εκείνο το λεπτό και μετά».
Εν συνεχεία ο κόουτς πρόσθεσε. «Πιστεύω ότι το 1-1 είναι αποτέλεσμα της δουλειάς του Ατρομήτου που αμύνθηκε καλά και έκανε καλές αντεπιθέσεις, αν και δεν δημιούργησε κλασικές ευκαιρίες. Στην παράταση πιστεύω ότι φάνηκε πολύ ότι εμείς παίζαμε κόντρα στον χρόνο. Ο Ατρόμητος φάνηκε ότι ήθελε να πάει στα πέναλτι, εμείς το μόνο που ελπίζαμε σε κάποιες από τις επιθέσεις μας να καταφέρουμε να σκοράρουμε. Δεν το καταφέραμε στις δύο καλές ευκαιρίες του Μιραλάς, αλλά ευτυχώς το καταφέραμε στο τέλος με τον Φουστέρ. Αυτό ήταν ένα σπουδαίο έργο του Νταβίντ, ο οποίος είναι ένας παίκτης που δεν κάνει ορατή δουλειά, αλλά είναι επίμονος και φαίνεται συνήθως ότι όταν όλοι πιστεύουν ότι τελειώνουν τα πάντα, βάζει το γκολ με τη δουλειά και την επιμονή του», ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του ο Βαλβέρδε και στη συνέχεια απάντησε στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων.
Πέρασε από το μυαλό σας στο τέλος της παράτασης, ο τελικός με την ΑΕΚ; Έχετε και προϊστορία ως παίκτης και ως προπονητής με τα πέναλτι.
Ναι, το θυμήθηκα όπως όλοι μας. Είχαμε ξεκινήσει να σχεδιάζουμε και τη λίστα των παικτών που θα εκτελούσαν τα πέναλτι. Υποθέτω ότι υπάρχει μία παράδοση, γιατί είναι η τρίτη φορά που φτάνω στα πέναλτι. Δύο με τον Ολυμπιακό πήγε να γίνει και άλλη μία έχω με την Εσπανιόλ.
Σκέφτεστε να κάνετε κάποιο δώρο στον Φουστέρ; Και επίσης, ποιο παιχνίδι σας θα κρατήσετε στη μνήμη σας από την παρουσία σας στην Ελλάδα;
Δεν θα κάνω κάποιο δώρο στον Φουστέρ, γιατί και στα πέναλτι να φτάναμε, πιστεύω ότι θα κερδίζαμε. Παρόλα αυτά του Φουστέρ του αξίζουν πολλά γιατί είναι ένας παίκτης που βοηθάει την ομάδα και μας έσωσε από τα πέναλτι. Δεν το χάρισε όμως το Κύπελλο στον προπονητή του, αλλά σε όλη την ομάδα. Όταν με ρωτούν ποιο παιχνίδι μου έχει μείνει, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι αυτό το παιχνίδι που μου μένει, ήμασταν νικητές. Ένα από τα ματς που μου άρεσαν ήταν αυτό με την Άρσεναλ στο Λονδίνο, όπως και με τον Παναθηναϊκό φέτος στο Καραϊσκάκη. Παρόλα αυτά πιστεύω ότι είμαι ένας τυχερός άνθρωπος για να θυμάμαι κάποια παιχνίδια. Και επίσης έχουμε και μερικά άσχημα ματς.
Μετά το τέλος του παιχνιδιού σας είδαμε να δείχνατε την καρδιά σας στον κόσμο του Ολυμπιακού. Ποιο μήνυμα θέλετε να στείλετε στον κόσμο;
Αυτό που εννοούσα αγγίζοντας την καρδιά μου, είναι ότι υπάρχουν πράγματα στην καρδιά μου, με έχει αγγίξει αυτός ο κόσμος. Όταν είσαι ποδοσφαιριστής ή προπονητής πάντα ελπίζεις να σε αγαπήσει ο κόσμος. Αυτό που έζησα με τον κόσμο του Ολυμπιακού δεν το είχα φανταστεί ότι θα το ζήσω και δεν πιστεύω ότι θα το ξαναζήσω.
Πήρατε πρωταθλήματα, τίτλους. Τι αφήνετε ως παρακαταθήκη στον Ολυμπιακό και στο ελληνικό ποδόσφαιρο;
Προσπαθώ να κάνω τη δουλειά μου με τον καλύτερο τρόπο που ξέρω και μπορώ. Προσπαθώ να δώσω στην ομάδα μου ένα στυλ παιχνιδιού που θα αρέσει στους παίκτες, στον κόσμο και ταυτόχρονα θα φέρνει αποτελέσματα. Όμως όσο και να το θέλει ο προπονητής, αυτοί που αποφασίζουν είναι οι παίκτες. Ο προπονητής δείχνει τον δρόμο, αλλά μέσα στον αγωνιστικό χώρο αν δεν θέλουν οι παίκτες ή δεν μπορούν, δεν έχει καμία αξία. Αυτοί που δημιουργούν το αποτέλεσμα είναι οι ποδοσφαιριστές. Αυτό προσπαθήσαμε να κάνουμε κι εμείς. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι όταν κερδίζεις πράγματα, αυτό ακούγεται περισσότερο.
Αν αύριο γράφατε την αυτοβιογραφία σας για την καριέρα σας, τι τίτλο θα βάζατε στον Ολυμπιακό;
Μου αρέσει να έρχομαι στη συνέντευξη Τύπου γιατί συνήθως είναι εύκολες οι ερωτήσεις. Πολύ δύσκολο αυτό που ρωτάτε. Το σίγουρο είναι ότι θα έγραφα ένα πολύ μεγάλο κεφάλαιο. Θα το ξαναπώ παρόλο που το έχω πει, ότι αυτό που έζησα ήταν πέρα από τις προσδοκίες μου. Όταν ερχόμουν εδώ, δεν μπορούσα να φανταστώ αυτό που έζησα στον Ολυμπιακό.

Δεν υπάρχουν σχόλια: